Jak si mě našli

27.02.2015 09:31

"Jó,...a najděte si sponzory." To jsem si vyslechla před rokem a půl na závodech. Se závoděním jsem tehdy začínala a připadalo mi absurdní, že by se našla firma, která by podporovala handbikerku, která nejenže nemá nic za sebou, ale ani vyhlídky na dlouhou kariéru nemá valné. Navíc jsem od kamarádky, která pracuje v marketingu, věděla, že i špičková atletka Zuzana Hejnová jen těžko shání sponzory. A to nepotřebuje k závodění stroj za stovky tisíc. Jeden můj bývalý spolužák, milovník grafů a tabulek, se jen dlouho smál poté, co jsem mu přinesla přehled nákladů na jednu závodní sezónu. Mě ta ohromná čísla směšná nepřipadala. Jen představa, že budu postávat před dveřmi marketingových bosů a přednášet prezentace na téma "Jak budu lepší a ještě lepší" byla směšná. Obtížně jsem hledala čas na to, co jsem dělat musela. Snažila jsem se to dělat co nejlépe: práci, trénink, psaní... Následoval příběh jako z pohádky. Pokaždé, když jsem nutně potřebovala, pomoc přišla.

Nejdřív to byla v polovině roku 2013  česká firma Pavus, která se zabývá certifikací, klasifikací a inspekcí související s požární odolností.

Následovala (začátkem minulého roku)  firma B.Braun Medical, dcerka nadnárodního německého koncernu, který vyrábí zdravotnické potřeby.

Nyní jednám s českým výrobcem technických izolací PSP izoterm z Vysokého Mýta. Hledala jsem někoho, kdo vyrábí sedací polštáře do vozíků, neboť ten můj mě zklamal. V Centru Paraple mi dali kontakt na neuvěřitelně milého pana inženýra.

Pravda je, že trochu se náhodě pomoci musí. Za každou z výše uvedených firem stojí konkrétní lidé, kteří spustili řetězec událostí. Jmenovat je nebudu, i když by si to zasloužili. Výsledkem je, že můžu vylepšovat handbike a svou kondici. Co je ovšem nejdůležitější: oni mi věří a já těžko můžu jejich důvěru zklamat. Nejít na trénink, ačkoli bolí, nebo vzdát psaní blogu, když je v hlavě prázdno.

Proč o tom píšu? Ráda bych jim poděkovala. A ráda bych vzkázala ostatním, kteří se s něčím perou: makejte! Možná stokrát nebudete mít úspěch, ale jednou prolomíte smůlu a potkáte ty pravé.