EHC Louny

23.06.2014 11:11

Závod Evropského poháru proběhl v Lounech již podvanácté. Sešla se zde handbikerská špička. V sobotu po desáté hodině se jela časovka na 15km, odpoledne silniční závod. Tím, že jsem přešla letos do jiné kategorie, mám paradoxně daleko silnější soupeřky. Do kategorie WH3 mě zařadila lékařská komise v Itálii podle výšky míšní léze a podle toho, které svaly trupu už jsou nefunkční. Trochu smutně jsem proto koukala na startovní listinu. V kategorii H4 bych mohla být pohodlně druhá. Na druhou stranu jsem ráda, že nás nespojili do jedné kategorie jako v Elzachu. Jezdit proti holkám na klekačce a proti amputářkám, byť s určitým bonusem v přepočtu výsledků, mi připadá hodně demotivující. Takový je náš sport. Nikdy nebude úplně spravedlivý.

Do Loun přijela Renata z Polska, Anička ze Slovenska a dvě Italky. Franceska, kterou potkávám už od Abu Dhabi, a Claudia, která mě předjela na svěťáku. Claudia takticky vynechala časovku a v hlavním závodě jsme opět jeli spolu. Renata s Aničkou někde před námi. Pokud jim někdy budu stačit, tak letos to ještě nebude.

Časovku jsem dojela poslední, byť v čase o 4 minuty lepším než vloni. Na start hlavního závodu jsem málem nedorazila. Přišla jsem sice na minutu přesně  - dle rozpisu mělo probíhat řazení v 15.40, ale startovalo se o 5 minut dřív. Z pohledu diváka se mohlo zdát, že jsem závod takticky nezvládla, neboť jsem nevyužila možnost jet celou dobu za Claudií a šetřit síly. Jenže znám Claudii a vím, že bych jí v cíli neujela. Většinu dvoukilometrového okruhu jsem jela vepředu a zkoušela ji setřást. To se bohužel nepovedlo, jela jsem úplně nadoraz a v posledním kole jsem přes mohutné povzbuzování fanoušků už na finiš Claudie nestačila - předjela mě o 3s. Skončila jsem čtvrtá. V první chvíli jsem byla hodně naštvaná, ale byl to hezký závod a mám alespoň motivaci pro následující dva měsíce  - ráda bych jí to na mistrovství světa oplatila.

Myslím, že kluci mohli být také s umístěním spokojeni. V H3 byl Vašek Antal na sedmém místě, v H4 Mirek Šulc na 6.místě, v H1 vyhrál Patrik. Tak nějak se už s jeho vítězstvím počítá, což není úplně správně. Zatím vždy dokázal naladit formu, což není jednoduché ani u nás, paraplegiků. Člověk si musí hlídat tisíce věcí a doslova přemluvit tělo, aby optimálně fungovalo.

Další závod Českého poháru bude 24.8. v Soběhrdech.