Rok kočky

28.12.2015 17:28

Seděla jsem tuhle na skříni a pozorovala, jak ti dva, co se o mě starají, kmitají s hadrem a smetákem. Pořád chodili ven a zase dovnitř, nosili věci a mluvili o tom, že je nemají kam dát. Občas mluvili pěkně hlasitě. Až jsem měla chuť jít spát někam jinam. Ale radši jsem nešla. To bych také mohla přijít o všechny své pelíšky. Hlídala jsem si je, aby mi je zase neodnesli. Jako odnesli tu velkou krabici, do které jsem chodila trénovat chytání ze tmy. Co se divíte? I lov se musí trénovat. Chcete, abych chytala myši, ale podmínky mi pro to nevytvoříte! Když si sama najdu trenažér, díru v něm si zvětším na velikost své tlapky, tak mi ho vyhodíte. Prý k čemu ti, Mindo, bude děravá krabice! No k čemu asi? Nejsem žádná amatérka. Také mám svůj tréninkový plán.

Ten její visí na výtahu a vždycky ráno, když jedeme dolů, si ho s ní čtu. ZDV, IK, PLV, POS, tohle všechno už mám v drápku. Aby ne, když trénuju tolik dní. Poslední dobou mám pocit, že na mě žárlí. Nemůžu za to, že jsem nabrala svalovou hmotu a ona ne. Říká mi, že mám chodit po schodech, abych dál netloustla. Vůbec tomu nerozumí.  Lovit může jen silná kočka. Kdybych byla slabá, přeprali by mě všichni kocouři v ulici. Když visí na hrazdě a snaží se dostat nahoru, škodolibě se jí směju. Tam kam ty vytáhneš sotva hlavu, já dostanu jedním skokem celé tělo!

Dnes už mám po tréninku. Trénovala jsem sprint přes překážky a ona mi dělala sparingpartnera. Jenže je zoufale pomalá. Dali jsme to třikrát a ani jednou mě nedohnala. Než se na svých kolečkách dostala na konec ulice, já už tam vždycky byla. A ještě jsem stačila odstartovat sousedovic Ramba. Chudák pes. Smí chodit po ulici jen s přivázaným člověkem.

Když jsme sprintovali poprvé, sedla jsem si v cíli doprostřed ulice a věnovala se údržbě kožichu. Musela vidět, že to mám na háku. Otočila se a jela zpátky. Mumlala něco o tom, že jsem jí přinesla smůlu. Nevím, co to je. Asi to nosím na svém černém kožichu. Už o tom mluvilo hodně lidí. Pomalu jsem se loudala k vrátkům. Tam se on rychle ukláněl nad zadním kolem a tahal stříbrným válečkem. Prý defekt. Blbost. Akorát nechce přiznat, že jsem lepší. Ještě jednou jsme si to zopakovali. Potřetí odjela pryč.

Do pryč já nechodím. Musím se starat, aby odtamtud nechodila hloupá zvířata ke mně domů. Jako tuhle. Zaškrábu na dveře, že jen rychle doplním energii před další tréninkovou jednotkou, a u mých kamen sedí cizí pes. Byl větší než vlčák Rambo. To mě tedy naštvalo. Ten koukal, jak jsem se naježila. A když jsem zasyčela, zacouval pod stůl. Ať si ho příště nechají venku.

Šla jsem nahoru a dala jim jasně najevo, že takhle tedy ne. To bychom kamarádi nebyli. To bych se také mohla usadit jinde. A že by bylo dost zájemců! Každé ráno na mě čekají dvě děti a dávají mi dobroty. Nebo soused vedle. Ten dlouho nevěděl, že nejsem jen jeho. Hrál mi po večerech na basu, když oni přes léto pořád někde courali. Doufám, že už dostali rozum. Vždyť toho tolik nechci. Jen aby byli doma a poskytovali mi profesionální servis. Jsem přeci nejlepší. Mňau!

(The following article is my "homework" for Liz)

Cat´s games

I sat on wardrobe and watched a couple, who have looked after me. They skittered around with a rag and a broom. They still went in and out, carrying things and talking. They said, that they have had no place for everything. They sounded too loudly. I tempted to go sleep away. I couldn´t go away just to be sure that I don´t lose my nooks.

I have to guard my things. They threw away my big box into which I have practiced hunting. What do you wonder? I have to train hunting. I don´t have basic conditions for a training without a training box. I made a special hole in it. They threw it away. God damn it!

I'm no amateur. I also have a training schedule. It is hanging in the elevator. In the morning, when I went down together with she, I read it. ZDV, IK, PLV, POS – I get it. I have trained so many days. I feel that she has started to be jealous of me. I cannot help her. I gained muscle and she didn´t. She tells me that I have to climb stairs to avoid fatness. She doesn´t understand at all. I´m not fat, I´m strong. A strong cat is a good hunter. A strong cat can defeat all males in the street.

When she has hanged on a horizontal bar and has tryied to get up, I have to gleefully laugh. I was saying to myself: “She barely pull her head above a bar, I get there whole body by one jump!"
I trained hurdle race and she was my sparring partner yesterday. But she was desperately slow. I repeated it with her three times and she has never caught up with me. I had it under control. I could clean my hair sitting in the middle of street for not a few seconds. She turned around and went back muttering something that she has bad luck. I don´t know, what it is. It could be connected with my black coat.

I slowly strolled back. There, she quickly bowed over the rear wheel and pulled a silver roller. She said something about defect. Crap. She cannot to admit that I'm better. Once again we repeated it. Then she went away.
I cannot go away. I have to take care that they didn´t allow stupid animals to enter into my house. Once, I have scratched by claw at the door to add a quick energy before the next training session, and they did me wrong. There sat a strange dog inside. It was bigger than Rambo. It made me angry. I became bristl. When I hissed, he hid under the table. Let it next time bind out.
I hope they were brought to their senses. I do not want so much - stay at home with a professional service. After all, I´m the best athlete. Meow!