Kdo pojede do Ria?

13.06.2016 16:45

Přátelé, kolegové, sousedé, všichni se mě ptají: "Tak jedeš do toho Ria nebo ne?" A já bych měla chuť odpovědět, že tuto otázku je třeba položit Českému paralympijskému výboru (ČPV), ne mě. Oficiální potvrzení své účasti v rukou nemám.  Mezinárodní cyklistická unie potvrdila, že ČR má "vyjetá" dvě místa v paracyklistice žen a Český svaz cyklistiky odsouhlasil nominace (mou a nominaci Terezky Diepoldové) a předložil je ke schválení ČPV.

ČPV bude zasedat až poté, co všechny sporty ukončí boje o nominaci. Kdy to bude, jsem se na webu ČPV nedozvěděla. To je všechno. Až budu mít v ruce onen důležitý papír, bude tento web prvním místem, kde bude vyvěšen.

V každém případě jsem na tom líp než Martina Sáblíková https://sport.idnes.cz/sablikova-bez-oh-v-riu-ohlasy-div-/cyklistika.aspx?c=A160602_212453_cyklistika_rou. Upřímně - já, totální amatér, jsem se divila, že může postoupit na Olympiádu díky jednomu startu na MS, když vím, že ostatní vyjíždějí body v rankingu a počítají, až se z nich kouří, zda to bude stačit. Každý trenér cyklistiky vloni sestavoval závodní plány s věšteckou koulí v ruce a snažil se najít závody v Horní Dolní, kde nikdo z ostatních nebude, a tudíž se tam dá urvat víc bodů za "účast".  Navíc silniční cyklistika, to je hlavně silniční závod. Časovka se na program MS v silniční cyklistice dostala teprve roku 1994 a na OH o dva roky později.

Systém bodování pro paracyklistiku je složitý, jak už jsem na těchto stránkách několikrát psala, od cyklistiky se zas tak moc neliší. Smutné je, že to Martině nikdo neřekl. Když jsem viděla, jak je zklamaná, bylo mi jí líto. Trénuje ve vysoké nadmořské výšce v Livignu a najednou se dozví, že má smůlu. Pojede jen pokud nějaký národ nevyužije svá místa a UCI se smiluje...

Držím Martině palce, neboť zkouší jít cestou, kterou tady nikdo před ní nevyšlapal. Takové cesty jsou lemované ostnatými dráty závisti. O tom něco vím. Je to pár dní, kdy se sešlo pár zajímavých telefonátů a já došla k závěru, že mi někteří lidé závidějí i to, že jsem na vozíku. Lehla jsem si do postele a chtěla mobil vypnout. Ještě že jsem to neudělala.

Nedozvěděla bych se, že 25.6. v 16.hodin bude na našem fotbalovém hřišti k 90.výročí vzniku Sokola Kolovraty sehrán zápas pro podporu mé účasti v Riu.  To je velká čest. Děkuji všem, hlavně autorům nápadu.

P.S. A komentář mého manžela: "Tak to už ti teď nezbývá nic jiného, než v Riu vyhrát."