Kateřina, máte: Nová upozornění...

27.05.2016 08:11

Občas mě v mailu vyděsí podobná hláška. Často ve chvíli, kdy čekám na důležitou zprávu - například na startovní listinu časovky, ze které se dozvím, v kolik hodin musím být na startu, a co tudíž musím stihnout v dvouhodinové předzávodní přípravě. Zprávu ignoruju, ale hloupý pocit zůstává. Hloupý pocit, že někdo se mnou chce mluvit a já na to kašlu. Hloupý pocit nesplněné povinnosti. Hloupý pocit, že si protějšek bude myslet něco o namyšlené krávě.

Proč nepoužívám Facebook? Jednoduchá odpověď na tuhle otázku neexistuje. Samozřejmě, že nemám čas. Dalo by se oponovat, že psaní na tento web vyžaduje také dost času. Ale podle toho frekvence mých článků vypadá! Poslední dobou i jejich úroveň (omlouvám se všem, co to právě čtou, ale mé psaní je přesným odrazem toho, co mám v hlavě: handbike, závody, handbike....)

Další důvod - nechápu, jak FB funguje. Konverzaci s jedním přítelem zároveň vidí všichni ostatní? Nebo lze nějak nastavit, aby část korespondence nebyla všem přístupná? Očekává se, že budu každý den přihlášená? Dá se konverzace smazat, nebo zůstane na věky na síti viset série mých ukvapených závěrů a nedomyšlených formulací? Co mám dělat, pokud si mě chce zařadit mezi přátele úplně neznámý člověk? Vždyť já jsem vlastně založením autista a slovo "kontakt" ve mě vyvolává husí kůži.

Kromě toho už dnes dostávám pokyny "ale o tomhle nepiš". Nechápu, proč nemůžu napsat o tom, že cestou z Belgie jsme zůstali s nepojízdným autem kousek za Norimberkem a domů jsme přijeli ve tři ráno odtahovkou. To je určitě zajímavější příběh, než boj o páté místo na závodech. Konverzace Zdeňka s vedle parkujícím německým Turkem, který se nám snažil pomoci, byla velmi vtipná - zpětně posuzováno. Pokud by nám jeho pomoc způsobila zadření motoru, jak to na chvíli vypadalo, moc vtipné by mi to nepřipadalo. Poučení pro ostatní - diesly neroztlačovat!

Facebook řeším v souvislosti s vydáním knížky Paradeník v němčině. Půjdu vyzkoušenou cestou crowdfundingu na některém z německých a možná i českých portálů. Budu muset komunikovat. Alespoň si procvičím němčinu, kterou pár let nepoužívám. Můžu doufat, že někde v hlavě pár zarezlých slovíček zůstalo. Zvládnu to přes Facebook? Samozřejmě, že ne. Nutně potřebuju posilu. S.O.S.!