Hoď ten krám do příkopu

19.05.2015 21:03

Od začátku sezóny řeším problémy s kolem. Začalo to vadou koncovky u vysokotlaké pumpičky, pokračovalo brzdami, které nešly seřídit a brzdily a brzdily. Přehazovačka vydržela nabitá jen 250 km místo deklarované tisícovky....

Posledních pár tréninků jsem se domů vracela pokaždé jiným dopravním prostředkem. Jednou mi prasklo lanko u brzdy a vzalo s sebou i drát elektrické přehazovačky, jednou odešla přední již notně opotřebovaná galuska a po karbonovém ráfku se daleko dojet nedá. Na nové galusce jsem odjela jen stovku kilometrů a odešla do věčných lovišť právě dnes, když začalo pršet. Při pokusu nainstalovat druhou galusku téže značky byla zničena i tato, neboť jsme koupili sadu se špatně umístěnými ventilky.

Elektrická přehazovačka je kapitola sama pro sebe. Zdeněk byl do ní úplně zamilovaný. Prý ušetřím 200 gramů, zbavím se nutnosti seřizování před závody a jako bonus se mi bude i snáze (=rychleji) řadit. Z pohledu blbé blondýny, jsem výraznou změnu nepocítila. Chvíli zázrak řadil přesně, ale pak začal stávkovat a před každým závodem požadoval rozebrání a usazení pružiny. Byla jsem obviněna z jeho zničení. Teprve zkušený mechanik potvrdil můj pocit, že tento konkrétní výrobek s příliš krátkým ramínkem jsem neměla vůbec na handbiku mít. Výsledkem je, že už pár týdnů řadím na dva pokusy a místo cyklistiky provozuju posilování - mám zakázáno řadit na velkém tácu poslední tři kolečka, tak neřadím a točím silou. Proč si nepřeřadím na menší tác? Za prvé to v krátkém kopci zdržuje, neboť musím pustit "šlapku" přehodit páčku na vidlici, za druhé mi na oválných převodnících často padá při změně převodníku řetěz....

Po dvou letech s handbikem si už nepletu přehazovačku s převodníky a dokonce vím detaily o úpravě, váze a dodavatelích jednotlivých komponent. Jistě zajímavé informace, ale o strojařinu jsem se nikdy nezajímala. Před lety jsem litovala svou spolužačku, geniální matfyzačku, která po mateřské nastoupila do jediného místa pro vysokoškoláka v okruhu padesáti kilometrů - vývojárny trolejbusů. Nikdy neříkej nikdy....