Hledání

03.04.2016 08:42

"Kde je zase propiska?"

"Nevím, není na stole?"

Hledáme. Stále je moře věcí, které nutně potřebujeme, ale ony záhadně  mizí. Pumpička, potvrzení, praporek, peníze. Propiska se našla, až když jsem se přesunula z vozíku do postele. Seděla jsem na ní.

"Neviděla jsi klíče od auta?"

Pro jistotu si ihned přesedám. Na vozíku nejsou.

"Nenechal jsi je včera v zámku?"

"Neblázni, auto je zamčené. A klíče jsem musel ze zámku vytáhnout."

Klíče hledáme už třetí den. Auto zatím na ulici pořád stojí. Jediná věc, která nás v tu dobu opustila, byl kontejner plný hlíny. Logicky z toho vyplývá, že s ním byly odvezeny i klíče. Jak se do něj dostaly je záhadou, ale už se octly na mnohem méně pravděpodobných místech.

Hledání. Moje oblíbená činnost. Hledám v jízdních řádech. Po deseti letech jsem se z Václaváku přestěhovala na Újezd. Už jsem vyzkoušela tři varianty přesunu z Hlavního nádraží. Jedna je blbější než druhá. Co mi na nich vadí? I z hlaváku jsem kilometr jezdila. Jenže není kilometr, jako kilometr. Svoje kočičí hlavy už jsem měla vychytané a jela jsem poměrně plynule. Nová trasa obsahuje mnohem víc "skákacích" míst (koleje, chybějící sjezdy z chodníku, vymlácené kostky). Celé minimálně dvacetiminutové natřásání přináší další problém. Neřešitelný. Ráno pít zkrátka musím.

Hledat se dá spousta věcí. Smysl života. Ztracené mládí. Důvod, proč dělat sport na výkonnostní úrovni. Hlavním problémem hledání je čas. Pokud bych ho měla dostatek, možná bych nedělala nic jiného. Nestěžuju si, pouze odškrtávám:

✓ Paradeník 2 do tiskárny

✓ test diskových kol u Labe

✓ vyzvednout galusky a licenci

✓ připravit autogramiádu a besedu v Kolovratech

✓ ozvat se překladatelce do němčiny, zeditovat ruský text

✓ zaplatit startovné na květnové závody...

Seznam činností, které zbývá udělat, má mnohem víc položek. Nemá cenu o nich v tuto chvíli psát. Jejich splnění často není pouze v mojí moci.

Píšu si svůj jízdní řád s platností od dubna do konce září. Hledám jeho optimální podobu. Má mít hodně zastávek nebo jen místa, kdy se na rovném úseku pojede rychle? Kdoví. Ráda bych ho měla pod kontrolou. Nemám (a bohužel nemůžu být konkrétnější).

Tak na závěr podivného textu o hledání jen konstatování: klíče od auta se našly (a nebyly v kontejneru). Kéž by všechny budoucí události měly tak šťastný konec.