Plány 2021

10.01.2021 15:17

Jsem věčný optimista. Kdybych nebyla, nepsala bych zde o nějakých plánech. Sedím pětkrát do týdne v handbiku, a pokud ze sebe mám při tréninku vydat maximum, tak to musí mít nějaký smysl.

Nejsem jediná, kdo to tak má. Stejně jako já usedají do sedel tisíce cyklistů a handbikerů na celém světě. Těší se na jarní soustředění v teplých krajích a na závody. Moje závodní sezóna začne poslední dubnový den v Belgii nejdelším závodem, který byl v posledních letech organizován. Trasa Bruggy - Oudenarde měří 91 km. Tuto vzdálenost jsem sice v rámci tréninků ujela již několikrát, ale nikdy závodním tempem. A bojím se, že toto tempo bude hodně přes 30km/h. Jsme na tom ale všechny stejně a mám takové tušení, že to bude hodně taktický závod. V Belgii zůstanu i do následujícího víkendu, kdy se na již tradiční trase podle moře v Ostende koná závod Světového poháru. Pak máme 3 dny na přesun do Itálie včetně koronatestů, což bude docela honička. Ti, kteří budou mít testy negativní, postoupí do druhého kola světového poháru. A protože třetí kolo se odehraje v létě v Kanadě, je celkem jasné, že letošním celkovým vítězem SP bude hlavně ten, kdo dokáže zabránit viru, aby se v něm usadil.

Přesto se těším, že v červnu odjedu na Mistrovství světa v Portugalsku. Závody podél moře mám ráda asi i proto, že nejsem žádný vrchař a těžko ho ze sebe udělám při své výšce (tedy na handbiku spíše délce). Myslím, že po skončení MS zůstanu pro jistotu až do konce srpna na kontinentě a budu doufat, že přes léto mě nepotká žádná nehoda ani choroba. Všechny síly jsou totiž letos napřeny na dny po 24. srpnu, kdy budou v Tokiu zahájeny Paralympijské hry. Na ty mám symbolickou vstupenku vybojovanou v předešlých třech letech. Zda budu stát na startovní čáře na okruhu Fuji  dne 1.9., lze říci s asi stejnou mírou jistoty, jako že v tento den vyrazí čeští školáci do školy. Asi ano, ale kdoví, co ještě vstoupí do hry. Proto, abych mohla v následující dny a měsíce v klidu trénovat, si žádnou nejistotu nepřipouštím a točím klikami, co to jde. Bez "kliky", neboli štěstí, to letos nepůjde. Přeji ho všem!