Optimismus je opium lidstva!

06.12.2018 20:25

Je vám tahle věta povědomá? Asi jen v případě, že jste v mládí četli všechno, co má písmenka. Já vám autora prozradím. Později.

Nyní se vrátím ke své situaci. Mám zlomenou nohu. A když už něco dělám, dělám to důkladně. Ve snaze nedopadnout na zem zadkem jsem si zlomila lýtkovou i holenní kost. Noha nebolí. Jen otéká, modrá a když už jsem na ni hodně zlá, vysílá mi do hlavy varovné signály: "Tsss ještě chvíli budu dole a sáhneš si na dno"... Ššš na eskalátoru se mi nelíbí"..."Brrr ještě jeden hrb a udělám ti na kotníku pahrb". Roztomilé.

Jsem optimista. Jím vitamíny a minerály a kloubní výživu pro koně a proteiny. Čekala bych, že bude vděčná a použije stavební látky tam, kde vznikla mezera. Místo toho si dělá zásoby. V druhé noze. Za chvíli se nevejdu do vozíku.

Jsem optimista. Tvářím se, že jen na hodinu vyměním postel za handbike. Poloha nohy se téměř nezmění. Obkládám ji polštáři, abych zdůraznila, že jí se to celé absolutně netýká. A aby neviděla, co chci dělat. Pomalu se na trenažéru rozjíždím. Je to dobrý, nic nepoznala. Jedu intervaly. Jen 5 minut, víc bych po flákacím týdnu nedala. "Škub, škub, škub.. to sis tedy dovolila hodně". Je to blbka. Však si zvykne.

Jsem optimista. Ale nesnáším, když mi ujede vlak. "Dyť mě musel vidět!" Jedu z rampy "sever" na nástupiště "jih". Není to přes celou zeměkouli, jen 300 m. Vlak se rozjíždí až ve chvíli, kdy jsem minula nejezdící eskalátory a chybělo necelých padesát metrů. Nepočkal. Málem jsem se rozbrečela. Kvůli tobě, hnáto, pospíchám- Abys netrpěla. Abych tě namazala, pohladila, rozmazlila. To kvůli tobě jsem opustila rozdělanou práci. Ujel mi výtah, metro a teď vlak. Kdo za to může? Nejspíš tlusťoch s píšťalkou. Nepřej si mě!!! Až tě potkám budu chtít jízdenku ZTP/P i pro doprovod. Se zákaznickou slevou! A z epiku! To se zapotíš, než to naťukáš.

Jsem optimista. Věřím, že na příštím rentgenu uvidím tu věc srostlou. Prý tři měsíce. Cha, tolik času nemám. Tři měsíce, pokud bych nebyla na vozíku a noha byla normálně prokrvovaná. Blbost. Za tři měsíce už budu na Kanárech najíždět kilometry. Od příštího týdne normální tréninkový plán 5x týdně handbike, 2x týdně posilovna a plavání. Opravdu tomu věřím?

Jsem optimista. Jinak bych začala hledat ten rozpletený svetr s norským vzorem. Je rozpletený už dlouho. Matějovi bylo v září třicet... Poslední obrace proběhlo, když ležel v kočárku. Jsem optimista a na pletení bych si musela pořídit brýle. Nic si pořizovat nebudu, ještě bych si zvykla!

Optimismus je moje opium. Klidně si nechám udělat dopingové testy. Žádný zimní spánek, že pane Kundero? Vždyť proti vám jsem ještě mladá.