Rio? Rio!

12.07.2016 21:16

"Už ti to zase pípá, zase tě někdo uhání..."

"Nežárli, miláčku. Já ti také nezávidím tvoje fanynky."

Sedím v autě, Zdeněk řídí, zezadu mi naráží do ruky opravený handbike. Mám výbornou náladu, neboť se dnes vyřešil dlouhodobý problém s převodníkem (Martin ho vyřešil). Beru si mobil a čtu zprávu od Luboše:

"Doufám, že knížky dorazily v pořádku. Gratuluji k nominaci do Ria."

První větě rozumím, knížky - německý překlad Paradeníku - skutečně dorazil. Druhá věta mi trochu vrtá hlavou. Asi Luboš něco spletl. V rádiu právě ve zprávách hlásí, že ...Česká výprava na olympijské hry v Riu de Janeiro bude mít nejméně 105 sportovců. Jména nominovaných zazněla na slavnostním večeru v Rudolfově galerii na Pražském hradě...

"Tak to paralympijské nominace ohlásí nejdříve za čtyři týdny." říká Zdeněk.

"Snad dřív. Už bych potřebovala vyřešit, co budu dělat v srpnu. A to se bohužel odvíjí i od toho, kdy poletím. Tedy doufám, že oba poletíme."

"Pokud Luboš viděl někde jméno Antošová, tak to byla Lenka."

Lenka je naše neteř. Závodí na dvojskifu a je skvělé, že se probojovala do Ria. Je sice o hodně let mladší, ale sportuje na vrcholové úrovni mnohem, mnohem déle než já. Odpovídám Lubošovi něco v tom smyslu, že gratulaci Lence vyřídím.

Čím déle sportuju, tím více obdivuju všechny, kteří se vydrží držet na špičce roky. Já jezdím teprve tři roky, poslední měsíc jsem se musela hodně přesvědčovat, že lezu do handbiku ráda. Naštěstí mi trenér Honza v pravou chvíli naprogramoval odpočinkový týden. Ten mám právě teď.

Po třech dnech bez hanbiku se dnes ráno dostavil "absťák". Nebaví mě převracet nohy z jedné strany na druhou... už abych zase mohla jezdit... dívat se do nebe, sledovat, jak dozrávají jablka, třešně, slívy, jezdit rychleji a rychleji (aby mě nenapadlo z kola slézt a pokusit se trhat ovoce)... Už mi zase pípá mobil.

Čtu: "Lenku neznám, ale viděl jsem včera tvojí nominaci :-)" a pak následuje zpráva ČTK s datem 11.7.:

Nominace českých paralympioniků na hry v Riu de Janeiro:Atletika: Eva Berná, Eva Kacanu, Anna Luxová, Aleš Kisý, Radim Běleš, Petr Vrátil, Martin Zvolánek, Jan Vaněk, Daniel Hyna.Lukostřelba: David Drahonínský, Václav Košťál, Šárka Musilová, Markéta Sidková.Boccia: Kateřina Cuřínová, Kamil Vašíček, Lenka Cuřínová, Marie Maňáková.Cyklistika: Tereza Diepoldová, Kateřina Antošová, Jiří Ježek, Jiří Bouška, Ivo Koblasa, Tomáš Kajnar, Jiří Hindr, David Vondráček.Jachting: Daniel Bína.Jezdectví: Anastasja Vištálová.Stolní tenis: Daniel Horut, Ivan Karabec, Jiří Suchánek.Plavání: Běla Třebínová, Vendula Dušková, Anežka Floriánková, Arnošt Petráček, Jan Povýšil, Miroslav Smrčka

KONEČNĚ!

Bez přátel bych byla úplně ztracená. Seděla bych doma s nepojízdným kolem, přetrénovaným tělem a bez informací.

Děkuju všem, kteří mi pomohli uskutečnit na první pohled nesmyslnou myšlenku - nominovat se na největší sportovní svátek na světě, což znamenalo naučit jezdit na kole napůl ochrnutou, od přírody nešikovnou ženskou, která je navíc ve věku, kdy Vrchlickému říkali ctihodný kmete.

JE TO NAŠE SPOLEČNÁ NOMINACE!

(zvu všechny, kdo to s námi chtějí oslavit na zahradu do Kolovrat v sobotu 20.8. mail na mě najdete tady Kontakt)