Hobby kategorie v ČP Handbike

13.11.2014 19:17

Chodím pravidelně do posilovny v Parapleti. A ptám se těch, kteří říkají, že je jezdit na handbiku baví, proč tedy s námi na závody nejezdí. Převažují tyto důvody: nemám závodní kolo, jsem z Moravy a mám to daleko, sama si handbike do auta nenaložím. 

Je to škoda, ale za dva roky, co jezdím, se k nám nepřidal ani jeden handbiker nebo handbikerka. Naopak pár lidí přestalo jezdit. Myslím, že s výjimkou závodů, které slibují finanční prémii za vítězství, už neuvidíme ani Slováky. Přeplatili nám je organizátoři polských závodů.

Co s tím? Jak přilákat nové handbikery? Nemůžeme jim dát peníze na handbike, ani asistenty, kteří jim ho pomohou naložit. Snad by se dal sehnat sponzor, který by přispěl na dopravu, ale neudělá to zadarmo. Bude mu to muset něco přinést. A navíc by bylo spravedlivé, aby příspěvek dostali všichni závodníci, ne jen nováčci.

Jediné, co komunita handbikerů dle mého názoru může udělat je, že ocení potleskem nejlepšího v "Hobby" kategorii. Snad mu tím dodáme odvahu, aby pokračoval. Z vlastní zkušenosti vím, že je to milé. Dojela jsem v Pardubicích beznadějně poslední, deset minut za Aničkou, přesto jsem stála na stupních vítězů. Možná bych bez tohohle zážitku jezdila jen maratony v Německu, jak jsem měla původně v úmyslu (trasa pod 40 kilometrů mi připadá krátká a jezdit pořád dokola na krátkém okruhu je na hlavu).

Chtěla jsem zavést "Hobby" kategorii pro vybrané závody typu Pardubice, Počerady, Ústí, Blatná, Houštka, popř. Brandýs....

Vyhlašovat nováčka roku, jak navrhuje Zbyněk,  je sice hezké, ale jen pro hodně trpělivé.

Občas potkám na akcích typu Běh pro Paraple, 111hodin kluky (bohužel jenom kluky), kteří mají handbike a s chutí si zazávodí. Nevím, zda by z nich vyrostli noví vítězové ČP Handbike, na to jen chuť k závodění nestačí. Nejsem naivní, je velmi málo pravděpodobné, že se stane zázrak. Ale pokud my něco nezkusíme změnit, nestane se vůbec nic. Jen budu narážet dál na spoustu borců, které jsem na závodech nikdy neviděla, ale přitom jsou prý nejlepší handbikeři v Česku.

Nebo snad víte o nějaké nadaci, která by vypsala konkurz "Hledáme nové Paralympijské vítěze", jako to mají v Británii?

Nebo snad víte o českém klubu silniční cyklistiky, který by vozil na cyklistické závody i "své" vozíčkáře, jak je to běžné v Itálii?

Nebo jsme na tom jako v Němci, kde na městských maratonech za ohromné podpory diváků závodí kromě běžců také každý, kdo má stroj se třemi koly.

P.S. Reakce Zdeňka na to, proč byl dnes bez večeře:"Teda vy máte problémy, vy vozíčkáři. Už abyste začali chodit."